kontakt
Vybrané kapitoly
 z teorie dirigování a vedení sboru 
obecné provozní pokyny
Základy taktovací techniky Partitury Live video ukázky Textová část
--- návod, pokyny --- --- návod, pokyny --- --- návod, pokyny --- --- návod, pokyny ---
Vysvětlivky pro taktovací schemata Bortňanskij: Tebe poem Bruckner: Ave Maria Základní poznatky z oblasti teorie dirigování
Základní postoj Dvořák: Napadly písně Čajkovskij:  Dostojno jest Hlasová výchova ve sboru
Dirigentská špetka Franck: Panis Angelicus Gaugler: Adia a l´Engiadina Základy hudebního managementu
Postavení rukou Hroněk arr.: Prší, prší Liu Yang Ping: Hui Niang Jia  Cizojazyčné hudební termíny
Zdvih - nástup Jenkins: Adiemus Lukáš: Řemeslníci Doporučená literatura  
Závěr Klapil: Daleká šeroká je cesta po Holomóc Mácha: Hoj, hura, hoj
Taktovací schéma dvoudobého taktu Kodálly: Ave Maria Martinů: Vynášení smrti
Taktovací schéma třídobého taktu Lasso: Eccho Mozart: Gloria
Taktovací schéma čtyřdobého taktu Lukáš: Gloria (Missa Brevis) Rožnovské hodiny
Nástup na jinou než první dobu Lukáš: Lacrymosa Sweelinck: Cantate Dominum
Taktování dynamiky Martinů: Chceme my se, chceme

Chyby v taktování  Martinů: Půjdeme, půjdeme

Základní prostor pro taktování 
Michna: Nebeští kavalérové


Mozart: Ave verum corpus (dětský sbor)


Mozart: Ave verum corpus (smíšený sbor)


Pavlica: Velkomoravský chorál


Pavlica: Vinšujem vám


Pavlica: Z nebe jest vyšel 


Řezníček arr.: Pred muzikú


Smetana: Přiletěly vlaštovičky


Škroup: Kde domov můj


Tučapský: Confitemini Domino


Vičar: Zachodí slunéčko


Vodňanský: Favete linguis singuli


Zouhar: Tutte Quelle   



FRVŠ č.p. 2382 /2011"Vybrané kapitoly z teorie dirigování a vedení sboru"
 Olomouc 2011