Contact

Selected chapters 

from the theory of conducting and leaderschip of choir

Basic principles of beating techniques Scores Video samples Text part
--- instructions --- --- instructions --- --- instructions --- --- instructions ---
Explanation of schemes Bortňanskij: Tebe poem Bruckner: Ave Maria Basic knowledge of the theory of conducting
Basic position Dvořák: Napadly písně Čajkovskij:  Dostojno jest Voice choir Education
Conducting pinch Franck: Panis Angelicus Gaugler: Adia a l´Engiadina Introduction to Music Management
Position of  hands Hroněk arr.: Prší, prší Liu Yang Ping: Hui Niang Jia  Foreign musical terms
Upbeat – entry sign Jenkins: Adiemus Lukáš: Řemeslníci Recommended reading  
Conclusion Klapil arr.: Daleká šeroká je cesta po Holomóc Mácha: Hoj, hura, hoj
Duple time scheme Kodálly: Ave Maria Martinů: Vynášení smrti
Triple time scheme Lasso: Eccho Mozart: Gloria
Quadruple time scheme Lukáš: Gloria (Missa Brevis) Rožnovské hodiny
Start of any beat than the first Lukáš: Lacrymosa Sweelinck: Cantate Dominum
Beating of dynamic Martinů: Chceme my se, chceme

Mistakes in beating Martinů: Půjdeme, půjdeme

Basic beating space Michna: Nebeští kavalérové

Mozart: Ave verum corpus (dětský sbor)

Mozart: Ave verum corpus (smíšený sbor)


Pavlica: Velkomoravský chorál


Pavlica: Vinšujem vám


Pavlica: Z nebe jest vyšel 


Řezníček arr.: Pred muzikú


Smetana: Přiletěly vlaštovičky


Škroup: Kde domov můj


Tučapský: Confitemini Domino


Vičar: Zachodí slunéčko


Vodňanský: Favete linguis singuli

Zouhar: Tutte Quelle   

FRVŠ č.p. 2382 /2011"Vybrané kapitoly z teorie dirigování a vedení sboru"
 Olomouc 2011